علوم داده

علم داده یا دیتا ساینس (data science) در واقع ترکیب ریاضی، آمار، برنامه‌نویسی تخصصی، تجزیه و تحلیل پیشرفته، هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشین با موضوع تخصصی حوزه‌ای خاص است. علوم داده کمک می‌کند راهبردهای عملی‌ای که در داده‌های هر حوزه پنهان شده آشکار شود. از این راهبردها می‌توان برای هدایت تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی استراتژیک استفاده کرد. علوم داده در واقع یکی از پایه‌های اساسی هوش مصنوعی است. امروزه تمامی شاخه‌های مختلف هوش مصنوعی روی علوم داده پایه‌گذاری شده است. 

علوم داده چگونه کار می‌کند؟

علوم داده در طی این پنج مرحله فرایند خود را انجام می‌دهد:

  • جمع آوری (Capture): متخصصان داده‌های خام و بدون ساختار را جمع آوری می‌کنند. این مرحله اغلب شامل جمع آوری و دریافت داده، دریافت سیگنال و یا استخراج داده است.
  • نگهداری (Maintain): داده‌ها در فرمی قرار می‌گیرند که بتوان از آن استفاده کرد. مرحله نگهداری شامل ذخیره سازی داده ها، پاکسازی داده ها، مرحله بندی داده ها، پردازش داده‌ها و معماری داده‌ها است.
  • پردازش (Process): داده‌ها از نظر الگوها و سوگیری‌ها بررسی می‌شوند تا ببینیم چگونه به ‌عنوان یک ابزار تحلیل پیش‌بینی کار می‌کنند. مرحله پردازش شامل داده کاوی، خوشه بندی و طبقه بندی، مدل سازی داده‌ها و خلاصه سازی داده‌ها است.
  • تجزیه و تحلیل (Analyze): چندین نوع تجزیه و تحلیل بر روی داده‌ها انجام می‌شود. مرحله تجزیه و تحلیل شامل گزارش داده ها، تجسم داده ها، هوش تجاری و تصمیم گیری است.
  • ارتباط (Communicate): دانشمندان داده و تحلیلگران، داده‌ها را از طریق گزارش‌ها و نمودارها به نمایش می‌گذارند. این مرحله شامل تجزیه و تحلیل اکتشافی و تاییدی، تحلیل پیش بینی، و تحلیل کیفی است.
علوم داده چه کاربردهایی دارد؟

امروزه با توجه به حجم انبوه داده‌ای که تولید می‌شود، علم داده بخش اجتناب‌ناپذیر بسیاری از صنایع است. محبوبیت علوم داده در طول سال‌ها افزایش یافته است و شرکت‌ها شروع به پیاده‌سازی تکنیک‌های علوم داده برای رشد کسب و کار خود و افزایش رضایت مشتری کرده‌اند. نمونه‌هایی از کاربرد علوم داده موارد زیر است:

  • پرینتر‌های سه‌بعدی (با استفاده از علوم داده اشیا را تشخیص می‌دهند و بازسازی می‌کنند.)
  • تبلیغات هدفمند شرکت‌های خدماتی (با دریافت اطلاعات مشتریان و تجزیه و تحلیل در علم داده)
  • داشبوردهای آنالیز مخاطبان رسانه‌ها 
  • آنالیز داده‌های بیماران و پیش‌بینی خطر سکتهٔ قبلی
  • تشخیص الگو (الگوهای آب و هوا، الگوهای بازار مالی)
چگونه از سرویس علوم داده استفاده کنیم؟

تیم فردا به طور تخصصی و با دانش به‌روز به شما سرویس‌های تخصصی هوش مصنوعی ارائه می‌کند. سرویس علوم داده از جملهٔ این سرویس‌هاست که می‌توانید با تماس با ما این سرویس را برای شرکت خود انتخاب کنید. در فردا سرویس‌ data science بهینه‌سازی شده و سپس در اختیار شما قرار می‌گیرد تا  بتوانید از نتیجهٔ سرویس در بهترین حالت ممکن استفاده کنید.

فردا در تمام این مسیر با توجه به نیاز و بودجهٔ شما اقدام می‌کند و تمامی مراحل و پشتیبانی به عهدهٔ فردا خواهد بود.

مزایای خدمات فردا

شخصی‌سازی سرویس

فردا با بررسی نیازمندی‌های شما سرویس‌های هوش را به طور شخصی‌ساز‌ی‌شده و متناسب با نیاز شما عرضه می‌‌کند.

پشتیبانی نامحدود

در تمام مدت تشخیص و ارائهٔ سرویس، تیم فردا کنار شما خواهد بود و تا انتهای مسیر سرویس را پشتیبانی خواهد کرد.

سوالات در مورد سرویس

علم داده یا دیتا ساینس (data science) در واقع ترکیب ریاضی، آمار، برنامه‌نویسی تخصصی، تجزیه و تحلیل پیشرفته، هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشین با موضوع تخصصی حوزه‌ای خاص است.

علوم داده در چه حوزه‌هایی کاربرد دارد؟

امروزه با توجه به حجم انبوه داده‌ای که تولید می‌شود، علم داده بخش اجتناب‌ناپذیر بسیاری از صنایع است. شرکت‌های مختلف در جهان شروع به پیاده‌سازی تکنیک‌های علوم داده برای رشد کسب و کار خود و افزایش رضایت مشتری کرده‌اند.

تیم فردا با نیروهای متخصص هوش مصنوعی به کمک شما می‌آید تا در موارد مختلف برای استفاده از سرویس علوم داده استفاده کنید.

اطلاعات بیشتری لازم دارید؟

دسته بندی‌ها