
آینده مشاغل جایگزین با هوش مصنوعی
با ما همراه باشید تا مشاغل جایگزین با هوش مصنوعی را بررسی کنیم. دارمش شاه، یکی از بنیانگذاران HubSpot و مدیر تکنیکال این شرکت، دیدگاه مثبتی در مورد آینده هوش مصنوعی دارد. در واقع، او فکر میکند که رباتها و هوش مصنوعی ما را در شغلهایمان بهتر و امنیت شغلیمان را ارتقا ببخشند، نه برعکس.
سامیوتا ردی، رئیس بازاریابی سازمانی جاسپر هم با این نظر موافق است. تیمهای او مرتباً از هوش مصنوعی استفاده میکنند، اما او همچنان فعالانه به استخدام کارکنان ادامه میدهد زیرا هوش مصنوعی نمیتواند جایگزین تجربهی انسانی شود.
جایگزینی هوش مصنوعی و نویسندگان
رئیس بازاریابی سازمانی جاسپر در این رابطه میگوید: «ما برای نویسندگان در جامعهمان ارزش قائل هستیم، زیرا آنها میتوانند به ما دیدگاهی قابل تامل درباره جهان ارائه دهند. به اشتراک گذاشتن نظرات در مورد موضوعات واقعی که به ایجاد دیدگاه شما در مورد درک احساس در مورد چیزهای مختلف کمک میکند. بنابراین هوش مصنوعی در واقع هرگز نمیتواند جایگزین آن دیدگاه انسانی شود.»
چه شغلهایی واقعاً از بین میروند؟
علیرغم نظرات کارشناسی شاه و ردی، ممکن است همچنان نگران موقعیت شغلی خود باشید. در متن زیر به هشت شغل که به احتمال زیاد هوش مصنوعی جایگزین آنها خواهد شد میپردازیم.
۸ شغلی که خطر بیشتری آنها را تهدید میکنند
بازاریابی تلفنی
احتمالاً قبلاً از طرف محصولات و خدمات مختلف تماسهای خودکار دریافت کردید، انتظار میرود که رشد شغلی در فضای بازاریابی تلفنی تا سال ۲۰۳۱ به میزان ۲/۱۸ درصد کاهش یابد. این مشاغل اغلب اوقات نیاز به کارهای تکراری و قابل پیش بینی دارد که به راحتی می توان آنها را خودکار کرد.
کارمندان دفترداری
انتظار میرود مشاغل در این نقش تا سال ۲۰۳۱، ۴.۵ درصد کاهش یابد، و جای تعجب نیست که چرا. بیشتر کارهای حسابداری خودکار میشود. QuickBooks، FreshBooks و Microsoft Office در حال حاضر نرم افزاری را ارائه میدهند که حسابداری را برای شما انجام میدهد.
مدیران حقوق و مزایا
با رشد شرکتها، بهویژه در بازارهای چندملیتی، سیستم انسانی و مبتنی بر کاغذ میتواند موانع، تاخیرهای زمانی و هزینههای بیشتری را به همراه داشته باشد. سیستمهای مزایا خودکار میتوانند در زمان و تلاش برای ارائه مزایا به تعداد زیادی از کارکنان صرفهجویی کنند و شرکتهایی مانند Ultipro و Workday در حال حاضر به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفتهاند.
مسئولین پذیرش
تلفنهای خودکار و سیستمهای زمانبندی میتوانند جایگزین بسیاری از نقشهای سنتی پذیرش شوند. بهویژه در شرکتهای فناوری مدرن که سیستمهای تلفن سراسر دفتر ندارند. اما، مسئولین پذیرش روابطی را در دفتر ایجاد می کنند که به آنها مزیت منحصر به فردی در ارائه پشتیبانی سفارشی در مقایسه با یک سیستم الگوریتمی میدهد.
پیک
پیکها و تحویلدهندهها در حال حاضر با ابزار بدون سرنشین و رباتها جایگزین شدهاند، بنابراین فقط مسئله زمان است تا زمانی که این فضا به طور کامل تحت سلطه اتوماسیون قرار گیرد.
تصحیح کنندگان
نرم افزار تصحیح در همه جا وجود دارد. از بررسی ساده املا و دستور زبان مایکروسافت ورد گرفته تا برنامه Grammarly ،فناوریهای زیادی وجود دارد که بررسی خودکار نوشتههایتان را آسان میکند. از سوی دیگر، رابطهای که یک مصحح با مشتری ایجاد میکند، به آنها درکی از قصد پشت کار نویسنده و دانش زمینهای لازم برای تکمیل موفقیتآمیز یک پروژه میدهد که هوش مصنوعی ممکن است درکی از آن نداشته باشد.
متخصصان پشتیبانی کامپیوتر
پیشبینی میشود این زمینه تا سال ۲۰۳۱ به ۶.۲ درصد برسد، اما با محتوای بسیار زیاد در اینترنت با دستورالعملها، راهنماهای گام به گام و هکها، جای تعجب نیست که شرکتها برای پاسخ دادن به سؤالات پشتیبانی بیشتر به رباتها و اتوماسیون تکیه کنند.
تحلیلگران تحقیقات بازار
تحلیلگران تحقیقات بازار نقش فوقالعاده مهمی در توسعه پیامها، محتوا و محصولات دارند، اما هوش مصنوعی و نظرسنجیهای خودکار میتوانند این اطلاعات را بیشتر و کارآمدتر جمعآوری کنند. در حالی که ابزارهای تحقیقاتی خودکار میتوانند از نظر مقیاس، سرعت و دقت بالا باشند، یک محقق انسانی دانش عملی و تجربه شخصی دارد که یک الگوریتم قادر به توسعه آن نیست. محققان انسانی که از ابزارهای اتوماسیون استفاده می کنند می توانند فرآیند مؤثرتری ایجاد کنند.